Творчий учитель



Творчий учительце той,хто може ефективно й самостійно діяти та відчуває в цьому потребу. Таких педагогів залучаємо до роботи в творчій групі. Вони працюють над створенням освітніх проектів. В цьому році розробили проект: «Впровадження ідей  креативного навчання через активні форми діяльності  учасників навчально- виховного процесу». Творча група не дублює роботу методичного об‘єднання  а зосереджується на глибокому і різнобічному вивченні досягнень педагогічної науки з певної науково-педагогічної проблеми і стає провідником її впровадження у практику роботи школи.
Сьогодні викладачів потрібно не тільки інформувати про нові освітні технології,але й створювати систему науково-методичної допомоги для особисто-орієнтованого вибору педагога. Однієюз форм організації такої допомоги педагогам є напрям «Вчитель-дослідник», у якому викладач вищої категорії транслює накопичений досвід з вивчення й упровадження в практику роботи нових освітніх технологій. Призначення «вчителя –дослідника» не тільки розповісти про нові методи діяльності а й показати, як  це робиться Перша частина роботи- теоретична , де розкриваються основи педагогічної технології, друга частина – практична, де майстер – педагог запрошує колег на свій урок, на якому відпрацьовує найбільш складні елементи методики, прийоми, етапи педагогічної технології. Основний принцип побудови такої форми методичної роботи – комфорт для кожного педагога, уміння побачити перспективу свого розвитку, створення атмосфери творчості.
Практика роботи в школі дозволяє стверджувати, що завдання вчителя – йти в ногу з життям, опановувати і впроваджувати сучасні технології навчання , які б сприяли виявленню індивідуальних здібностей дітей, створювали сприятливі умови для їх подальшого розвитку. Тому запорука успіху ,творчого зростання педагога залежить від організації науково-методичної роботи, яка впливає і на рівень її ефективності.
Час вимагає глибокого осмислення педагогічної діяльності. Спрямованість навчально- виховного процесу сучасної школи на розвиток особистості вимагає від учителя вміння працювати у творчому режимі,  постійно вдосконалювати свою професійну діяльність. Творчість і професійна майстерність розвиваються тоді, коли для цього  створені відповідні умови. Сприяти педагогу в цьому – провідна функція внутрішкільної  науково-методичної роботи.




 роботу над дослідженням науково-методичної теми “Розвиток творчих здібностей, як умова формування талановитої особистості” розробили систему роботи її реалізації, враховуючи поетапне її вирішення (додаток 7). Скоординована робота над єдиною науково-методичною темою в школі забезпечує взаємозв’язок усіх напрямів підвищення педагогічної майстерності вчителів, диференційований підхід до вибору змісту, форм методичної роботи з урахуванням індивідуальних потреб, інтересів, фахового рівня вчителів.
В організації роботи над загальношкільною проблемою керівникам сільських шкіл радимо особливе значення приділити індивідуальній роботі вчителя над науково-методичною темою, адже зосередженість педагога протягом часу на конкретній науково-методичній проблемі допомагає йому оволодіти методами дослідницької діяльності, усвідомити необхідність удосконалення рівня професійної компетентності, свого професійного росту, постійно аналізувати свої досягнення та невдачі у практичній діяльності, конструювати власний досвід на основі досягнень науки, ППД.
Індивідуальна робота вчителя над науково-методичною темою – це найбільш ефективний шлях включення його в активну, самостійну творчу пізнавальну діяльність.
„Мистецтво керівництва загальноосвітньою школою, – писав В.О.Сухомлинський, – в тому і полягає, щоб учителів початкових класів, учителів середніх і старших класів об’єднували єдині педагогічні переконання, щоб індивідуальна творчість, а без цього неможливий творчий колектив, образно кажучи, текла невичерпними джерелами в єдиний потік колективної майстерності, колективного досвіду, колективної турботи про знання учителів”.
Слід зазначити, що індивідуальна тема повинна бути спорідненою із загальношкільною та відповідати темі методичного формування, в якому вчитель бере участь, рівню свого професійного розвитку.
Предметом вивчення можуть бути:
·  нові педагогічні ідеї;
·  питання чи комплекс питань, які виникають в організації навчально-виховного процесу малокомплектної сільської школи;
·  персективний педагогічний досвід.
Забезпечити системний підхід до реалізації науково-методичної теми допоможе опрацювання матеріалів інформаційно-методичного журналу “Школа” (2007 р., № 5), в якому широко представлені матеріали з досвіду роботи педколективів над актуальними науково-методичними темами.

Немає коментарів:

Дописати коментар