Творчий учитель – це той,хто може ефективно й самостійно діяти та відчуває
в цьому потребу. Таких педагогів залучаємо до роботи в творчій групі. Вони
працюють над створенням освітніх проектів. В цьому році розробили проект:
«Впровадження ідей креативного навчання
через активні форми діяльності учасників
навчально- виховного процесу». Творча група не дублює роботу методичного
об‘єднання а зосереджується на глибокому
і різнобічному вивченні досягнень педагогічної науки з певної
науково-педагогічної проблеми і стає провідником її впровадження у практику
роботи школи.
Сьогодні викладачів потрібно не тільки інформувати про
нові освітні технології,але й створювати систему науково-методичної допомоги
для особисто-орієнтованого вибору педагога. Однієюз форм організації такої
допомоги педагогам є напрям «Вчитель-дослідник», у якому викладач вищої
категорії транслює накопичений досвід з вивчення й упровадження в практику
роботи нових освітніх технологій. Призначення «вчителя –дослідника» не тільки
розповісти про нові методи діяльності а й показати, як це робиться Перша частина роботи- теоретична
, де розкриваються основи педагогічної технології, друга частина – практична,
де майстер – педагог запрошує колег на свій урок, на якому відпрацьовує
найбільш складні елементи методики, прийоми, етапи педагогічної технології. Основний
принцип побудови такої форми методичної роботи – комфорт для кожного педагога,
уміння побачити перспективу свого розвитку, створення атмосфери творчості.
Практика роботи в
школі дозволяє стверджувати, що завдання вчителя – йти в ногу з життям,
опановувати і впроваджувати сучасні технології навчання , які б сприяли
виявленню індивідуальних здібностей дітей, створювали сприятливі умови для їх
подальшого розвитку. Тому запорука успіху ,творчого зростання педагога залежить
від організації науково-методичної роботи, яка впливає і на рівень її
ефективності.
Час вимагає
глибокого осмислення педагогічної діяльності. Спрямованість навчально-
виховного процесу сучасної школи на розвиток особистості вимагає від учителя
вміння працювати у творчому режимі,
постійно вдосконалювати свою професійну діяльність. Творчість і
професійна майстерність розвиваються тоді, коли для цього створені відповідні умови. Сприяти педагогу в
цьому – провідна функція внутрішкільної
науково-методичної роботи.
роботу над дослідженням науково-методичної теми “Розвиток
творчих здібностей, як умова формування талановитої особистості” розробили
систему роботи її реалізації, враховуючи поетапне її вирішення (додаток 7).
Скоординована робота над єдиною науково-методичною темою в школі забезпечує
взаємозв’язок усіх напрямів підвищення педагогічної майстерності вчителів,
диференційований підхід до вибору змісту, форм методичної роботи з урахуванням
індивідуальних потреб, інтересів, фахового рівня вчителів.
В організації роботи над загальношкільною проблемою керівникам сільських
шкіл радимо особливе значення приділити індивідуальній роботі вчителя над науково-методичною темою, адже зосередженість педагога протягом часу на конкретній
науково-методичній проблемі допомагає йому оволодіти методами дослідницької
діяльності, усвідомити необхідність удосконалення рівня професійної
компетентності, свого професійного росту, постійно аналізувати свої досягнення
та невдачі у практичній діяльності, конструювати власний досвід на основі
досягнень науки, ППД.
Індивідуальна робота вчителя над науково-методичною темою – це найбільш
ефективний шлях включення його в активну, самостійну творчу пізнавальну
діяльність.
„Мистецтво керівництва загальноосвітньою школою, – писав В.О.Сухомлинський,
– в тому і полягає, щоб учителів початкових класів, учителів середніх і старших
класів об’єднували єдині педагогічні переконання, щоб індивідуальна творчість,
а без цього неможливий творчий колектив, образно кажучи, текла невичерпними
джерелами в єдиний потік колективної майстерності, колективного досвіду,
колективної турботи про знання учителів”.
Слід зазначити, що індивідуальна тема повинна бути спорідненою із
загальношкільною та відповідати темі методичного формування, в якому вчитель
бере участь, рівню свого професійного розвитку.
Предметом вивчення можуть бути:
· нові педагогічні ідеї;
· питання чи комплекс питань, які виникають в організації
навчально-виховного процесу малокомплектної сільської школи;
· персективний педагогічний досвід.
Забезпечити системний підхід до реалізації
науково-методичної теми допоможе опрацювання матеріалів
інформаційно-методичного журналу “Школа” (2007 р., № 5), в якому широко
представлені матеріали з досвіду роботи педколективів над актуальними
науково-методичними темами.
Немає коментарів:
Дописати коментар