Педагогічна рада



Педагогічна рада є колегіальним органом управління школою, забезпечує колективне вирішення навчально-виховних завдань школи, стимулює розвиток творчого потенціалу педколективів, сприяє росту професійної майстерності вчителів
Як показують результати вивчень діяльності педагогічних рад на їх засідання традиційно виносяться актуальні питання:
• удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу в малокомплектній школі;
• обговорення і затвердження річного плану роботи школи;
• підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
• стану викладання навчальних предметів, виховної роботи в школі;
• впровадження в навчально-виховний процес досягнень науки і ППД та інші.
Тематика і форми проведення педагогічних рад визначаються загальношкільною науково-педагогічною проблемою. Однак, як показує аналіз, у частині шкіл у роботі педагогічної ради мають місце суттєві недоліки: одноманітність тематики, відсутність належної підготовки засідань, стандартний підхід до їх проведення та прийняття рішень, відсутність контролю за їх виконаннями.
При виборі тематики педагогічних рад З.М. Онишків радить враховувати такі вимоги: актуальність, ідейність, науковість, педагогічну доцільність, наступність, перспективність.
Надзвичайно важливо обирати ті питання, які цікавлять весь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, стимулюватиме розвиток творчого потенціалу педпрацівників, забезпечить істотне піднесення якості навчально-виховного процесу[18].
Для прикладу наводимо орієнтовний перелік питань, які на нашу думку, доцільно обговорити на засіданнях педагогічних рад, враховуючи запити, потреби, можливості кожного педколективу:
-         Про роботу педагогічного колективу щодо забезпечення якісної освіти.
-         Психолого-педагогічний аналіз режиму роботи школи та прогнозування його ефективності.
-         Організаційно-педагогічне і науково-методичне забезпечення реформування початкової школи: невикористані резерви.
-         Традиції й інновації в сільській малокомплектній школі. Ваше бачення оптимальної моделі їх поєднання.
-         Про стан і заходи щодо впровадження ідей оптимізації навчально-виховного процесу в практику роботи малокомплектної школи.
-         Робота педагогічного колективу щодо інтенсифікації навчально-виховного процесу.
-         Удосконалення роботи педагогічного колективу щодо піднесення якості й ефективності уроку.
-         Формування пізнавальних інтересів учнів у процесі навчання.
-         Методи активізації пізнавальної діяльності учнів у практиці роботи педагогічного колективу малокомплектної школи. Досвід. Невикористані резерви.
-         Здійснення індивідуального підходу до учнів на уроках в класах-комплектах.
-         Створення умов для різнобічного розвитку і саморозвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання, переходу на особистісно орієнтовані педагогічні технології.
-         Педагогічний моніторинг у навчально-виховному процесі. Проблеми впровадження і перспективи.
-         Розвиток творчих здібностей учнів у процесі навчання.
-         Діяльність педагогічного колективу щодо модернізації форм і методів навчання.
-         Впровадження телекомунікацій         них технологій у навчально-виховний процес малокомплектної школи.
-         Самореалізація особистості вчителя і учня в навчальній діяльності: досвід, проблеми, перспективи.
-         Оновлення виховного процесу у сучасній школі у світлі особистісно орієнтованої педагогіки.
-         Шляхи реалізації концепції національного виховання учнівської молоді, формування у неї національної свідомості в умовах сучасної школи.
-         Актуальні проблеми формування навичок здорового способу життя.
-         Піднесення рівня позакласної роботи як важливий засіб розвитку в учнів інтересу до знань.
-         Удосконалення структури, змісту і форм внутрішньошкільної методичної роботи з педагогічними кадрами.
-         Про піднесення результативності самоосвітньої роботи вчителів.
-         Ефективність використання навчальних кабінетів для підвищення якісного потенціалу уроку.
Удосконалити технологію підготовки і проведення засідань педагогічної ради допоможе опрацювання навчально-методичного посібника “Педагогічна рада: технологія підготовки і проведення” (автори А.І. Постельняк, О.Г. Романенко ).

Немає коментарів:

Дописати коментар