Педагогічна рада є колегіальним органом управління школою, забезпечує колективне вирішення
навчально-виховних завдань школи, стимулює розвиток творчого потенціалу
педколективів, сприяє росту професійної майстерності вчителів
Як показують результати вивчень діяльності педагогічних
рад на їх засідання традиційно виносяться актуальні питання:
• удосконалення методичного забезпечення
навчально-виховного процесу в малокомплектній школі;
• обговорення і затвердження річного плану роботи школи;
• підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
• стану викладання навчальних предметів, виховної роботи
в школі;
• впровадження в навчально-виховний процес досягнень
науки і ППД та інші.
Тематика і форми проведення педагогічних рад визначаються
загальношкільною науково-педагогічною проблемою. Однак, як показує аналіз, у
частині шкіл у роботі педагогічної ради мають місце суттєві недоліки:
одноманітність тематики, відсутність належної підготовки засідань, стандартний
підхід до їх проведення та прийняття рішень, відсутність контролю за їх
виконаннями.
При виборі тематики педагогічних рад З.М. Онишків радить
враховувати такі вимоги: актуальність, ідейність, науковість, педагогічну
доцільність, наступність, перспективність.
Надзвичайно важливо обирати ті питання, які цікавлять
весь педагогічний колектив і колегіальне вирішення яких сприятиме формуванню
атмосфери творчого пошуку, стимулюватиме розвиток творчого потенціалу
педпрацівників, забезпечить істотне піднесення якості навчально-виховного
процесу[18].
Для прикладу наводимо орієнтовний перелік питань, які на
нашу думку, доцільно обговорити на засіданнях педагогічних рад, враховуючи
запити, потреби, можливості кожного педколективу:
-
Про роботу
педагогічного колективу щодо забезпечення якісної освіти.
-
Психолого-педагогічний
аналіз режиму роботи школи та прогнозування його ефективності.
-
Організаційно-педагогічне
і науково-методичне забезпечення реформування початкової школи: невикористані
резерви.
-
Традиції й
інновації в сільській малокомплектній школі. Ваше бачення оптимальної моделі їх
поєднання.
-
Про стан і заходи
щодо впровадження ідей оптимізації навчально-виховного процесу в практику
роботи малокомплектної школи.
-
Робота
педагогічного колективу щодо інтенсифікації навчально-виховного процесу.
-
Удосконалення
роботи педагогічного колективу щодо піднесення якості й ефективності уроку.
-
Формування
пізнавальних інтересів учнів у процесі навчання.
-
Методи активізації
пізнавальної діяльності учнів у практиці роботи педагогічного колективу
малокомплектної школи. Досвід. Невикористані резерви.
-
Здійснення
індивідуального підходу до учнів на уроках в класах-комплектах.
-
Створення умов для
різнобічного розвитку і саморозвитку особистості, індивідуалізації та
диференціації навчання, переходу на особистісно орієнтовані педагогічні
технології.
-
Педагогічний
моніторинг у навчально-виховному процесі. Проблеми впровадження і перспективи.
-
Розвиток творчих
здібностей учнів у процесі навчання.
-
Діяльність
педагогічного колективу щодо модернізації форм і методів навчання.
-
Впровадження
телекомунікацій них технологій у
навчально-виховний процес малокомплектної школи.
-
Самореалізація
особистості вчителя і учня в навчальній діяльності: досвід, проблеми,
перспективи.
-
Оновлення виховного
процесу у сучасній школі у світлі особистісно орієнтованої педагогіки.
-
Шляхи реалізації
концепції національного виховання учнівської молоді, формування у неї
національної свідомості в умовах сучасної школи.
-
Актуальні проблеми
формування навичок здорового способу життя.
-
Піднесення рівня
позакласної роботи як важливий засіб розвитку в учнів інтересу до знань.
-
Удосконалення
структури, змісту і форм внутрішньошкільної методичної роботи з педагогічними
кадрами.
-
Про піднесення
результативності самоосвітньої роботи вчителів.
-
Ефективність
використання навчальних кабінетів для підвищення якісного потенціалу уроку.
Удосконалити технологію підготовки і проведення засідань
педагогічної ради допоможе опрацювання навчально-методичного посібника
“Педагогічна рада: технологія підготовки і проведення” (автори А.І. Постельняк,
О.Г. Романенко ).
Немає коментарів:
Дописати коментар